2016/12/06

Kaip ištiesint kojas arba Pilates, vienintelis sportas, kurio nemečiau

Čia ne viduramžių laikų kankinimo prietaisas ar kitas nedoras aparatas, čia treniruoklis Reformeris!


Gyvenime nemaniau, kad rašysiu savo mielam beauty bloge apie... sportą. Gal kažkam beauty ir sportas yra neatsiejami dalykai, bet, atleiskite aktyvumo entuziastai, tik ne man. Kažkas pažįstamo? Tačiau jei jau man pavyko atrasti tokią judėjimo formą, nuo kurios nesinori nusimuilinti ir nereikia einant į treniruotę griežti dantimis, patikėkit, kad ir kaip giliai jūs šaknis į sofą įleidę, pavyks rasti ir jums. Mano didžiausias metų atradimas - Pilates. Žinau, kad žodis negirdėtas, tuoj viską papasakosiu.




PRIEŠISTORĖ

Bet apie viską iš pradžių. Mano sporto karjera - tokia labai nepavyzdinė. Mokykloje nekenčiau trijų pamokų: matematikos, solfedžio (lankiau vidurinę, muzikos ir dailės mokyklą viename) ir... kūno kultūros. Pats faktas, kad reikės persirenginėti, atlikinėti kažkokius normatyvus ir paskui sušilus grįžti į pamokas nupurtydavo vos prasidėjus mokslo metams.

Tačiau mokyklą kažkaip baigiau, išvažiavau studijuoti ir dėl sporto nesukau galvos. Tiesa, iki tol, kol grįžau po vasaros Aliaskoje kokiais 15kg sunkesnė ir ieškodama, ką veikt, kad tik nereikėtų rašyt diplominio, užsirašiau į universiteto sporto klubą. Britiškas gymas man labai prilipo! Išbandžiau visas grupines treniruotes, mintinai mokėjau visus Zumbos šokius, pagavau tokį azartą, kad eidavau sportuoti kone kasdien. Aliaskos palikimas ir dar truputį nutirpo, dingo tingulys, pabaigiau universitetą ir... grįžau į Lietuvą sportus palikus užnugaryje.

SKAUSMAI PRASIDEDA ARBA PENSIJA, KAI TAU 24

Bandžiau sportuoti ir čia: ir sporto klube su asmeniniu treneriu pavyzdingai kankinausi, ir visokius kovų menus lankiau, ir ant takelio bėgau - ko aš tik nesu bandžius. Bet visi šie dalykai - iš reikalo, nekenčiau sporto klubo visa širdimi, todėl nenuostabu, kad tie bandymai pasibaigdavo dažniausiai po mėnesio. Gal taip ir būčiau toliau gyvenus žiemos miego režimu jei ne sėslų darbą dirbančių žmonių bėdos, kurios apie save greitai priminė. Iškrypo stuburas, užsispaudė kokie tais giluminiai raumenys, nugarą pradėjo taip spazmuot, kad raitydavausi iš skausmo ant grindų.

Skauda kažką? Reikia gydytis. Ir į spec. masažus vaikščiojau, ir visokias rytieštikas mankštas dariau, galvojau, kad reikės klubo sąnarį keist... Bet mano gyvenimo kely pasimaišė Pilates. Nieko apie šį sportą nebuvau girdėjusi, o kai pirmą kartą pabandžiau, nesupratau, kas ir kaip. Buvo aišku tik viena - nugaros... neskauda?!

SU KUO VALGOMAS PILATES

Yra visokių mokslinių Pilates apibrėžimų, aš jums papasakosiu paprastai, taip, kaip aš jį suprantu. Kaip manot, kas yra kūno stabilumo garantas. Kaulai, skeletas? Klystat, aš irgi klydau. Pasirodo, kaulai vos ne plaukioja, o jų stabilumą palaiko raumenys. Kai raumenys silpni arba labai išbalansuoti (pvz. labai treniruotas vienas rankos raumuo ir apleistas kitas) blogėja laikysena, gali prasidėti visokie sąnarių skausmai, organų užspaudimai ir t.t.

Ilgainiui gali atsirasti kupra, didžiuliai kaklo, nugaros skausmai, o jei pradedama su štai tokiais neparuoštais raumenimis ir iškrypusia laikysena aktyviai sportuoti (pvz. bėgioti, plaukti) - kūnas dar labiau žalojamas. Pilates, priešingai nei kitokia fizinė veikla, stiprina giluminius raumenis, kitaip tariant, kūnas stiprėja iš vidaus į išorę, o ne atvirkščiai.

Pilates - šiek tiek panašu į jogą (mano nuomone - labai mažai), visi judesiai atliekami labai tiksliai ir tikslingai, pakartojimų nedaug, tačiau įdarbinama daugybė raumenų vienu metu. Pilates tikslas - palaikyti kūną tokį, kokiu patogu judėti, šis sportas moko judėti netraumuojant kūno (aš, pasirodo, net atsitūpt sau nekenkdama nemokėjau, ką jau kalbėti apie skalbimą rankomis pasilenkus, po kurio 10 minučių būdavau paralyžuota).

Ir, žinoma, be sveikatos dar ir mielas privalumas yra tai, kad kūnas akivaizdžiai ilgėja, tiesėja, gerėja laikysena, laisvėja judesiai. Čia kalbu iš savo patirties: nuo netikslingų sportų mano kojų raumenys buvo tiek sutraukti, kad kojos pasidarė kreivos, keliai ėmė liestis. Aš pati, žinoma, ne iš karto tai pastebėjau, bet treneris jau pirmą trerinuotę pasakė, kur mano bėdos. Taip, net ir tiesiog kojos gali sukreivėti!

KOJŲ TIESINIMO METAS

Ir ką jūs manot - šiandien mano kojos... vėl tiesios! Jas tiesinau specialiais Pilates pratimais (yra net tokių, kurių metu pasidedi kamuoliuką tarp kelių, kitą kamuoliuką - tarp čiurnų ir bandai tiest kojas, kad nė vienas kamuoliukas nenukristų. Patikėkit, kosmosas!). Ir nugaros nebeskauda, ir po valandos mašinoj kelių nebesurakina, ir celiulito, kuris jau buvo sugalvojęs apsilankyt, nebeliko nė kvapo... Nesu numuilinus nė vienos treniruotės. Išimtis - kai sergu ar ne dėl mano kaltės pasikeičia planai. Lankau Pilates jau daugiau nei metus. Bandžiau tiek individualias, tiek grupines treniruotes, tačiau likau visgi prie individualių. Esu egoistė, mėgstu, kai visą dėmesį skiria man :)


Atrodo, kad tik sėdžiu, bet čia gal 20 dalykų vienu metu darau


Pilates atradau Pilates studijoj Vilniuje, ten iki šiol keliauju kartą per savaitę padirbėti su specialiais Pilates įrenginiais, kuriais naudojantis pratimai atliekami tikslingiausiai ir po treniruotės išeinu labai labai tiesi :)

Tačiau intensyviausiai dirbu privačiai su treneriu Gintu (Ginto Pilates, kviečiu su juo susipažinti) jo studijoje. Mielos vilnietės, ypač tos, kurios gyvena Pašilaičiuose, Santariškėse arba Bajoruose - bėkit pas Gintą! Žinau, kad po šito posto nebegalėsiu taip paprastai užsiregistruoti treniruotei, bet geru treneriu dalintis negaila. Gintas pats Pilates atrado po stuburo išvaržos, viską susistatė į vietas ir galiausiai net treneriu tapo. Atidus, kantrus, viską aiškiai ir paprastai parodantis - man jo metodai labai tinka. Pradėjom nuo paprasčiausių pratimų, ką ten, kojos gulėdama normaliai nepakeldavau, o dabar darau žvakes ant specialaus įrenginio, tiesiu stuburą ir jaučiu, kaip pagaliau raumenys laiko visą organizmą. Ir šiaip nuostabus jausmas, kai nieko neskauda :)

Jei jums vien mintis nuo pritūpimo ar kroso anksti ryte sutraukia vidurius, labai rekomenduoju Pilates. Jokio muštro, jokio skubėjimo, viskas - individualiai pagal jūsų kūną. Nueikit į įvadinę treniruotę, o man padėkosit, kai stuburai išsities :)


FACEBOOK
SNAPCHAT

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą